Siekiame analitinio žvilgsnio į tradicinės tulpės atidengimą George’o F. Manskos mintyse.
„Arsilica, Inc.“ yra skirta visų alkoholinių gėrimų, stipriųjų gėrimų, vyno ir alaus jutimo mokslo tyrimams. Nuo 2002 m. mūsų misija yra suteikti dvasių mėgėjams moksliškai pagrįstą supratimą apie spiritinių gėrimų vertinimą, kad jie geriau vertintų ir mėgautųsi. Kaip Arsilica MTTP vadovui, jusliniai tyrimai yra mano gyvenimo aistra, kurią palaiko BSME, 60 metų gaminių projektavimo patirtis, įskaitant 20 metų jutimo tyrimus, keturi jutimo patentai ir publikuoto, cituojamo, recenzuojamo gėrimo atviros prieigos autorius. žurnalo mokslinis darbas sensorinės diagnostikos tema.
Mums kyla problemų, kai neišsilavinę kritikai teigia, kad tulpinio stiklo dizainas pagrįstas mokslu.
Taikomi moksliniai principai rodo, kad gėrėjas, kuris naudojasi tulpių stiliaus akiniais, yra pats didžiausias priešas vertindamas spiritą. Per daugiau nei 20 metų trukusią tyrimų istoriją mes ilgai ir sunkiai ieškojome atperkamųjų įrodymų, kad tulpių taurė duoda kokią nors išmatuojamą naudą stipriųjų gėrimų gėrėjams, ir raginame visus pateikti mokslinius įrodymus, kurie įtikinamai patvirtina, kad aromatai yra geresni. aptiktas, identifikuotas ir diskriminuojamas bei analizuojamas iš tulpės formos stiklo. Nuomonės nepriimtinos dėl priežasčių, kurios paaiškės jums toliau skaitant.
Tulpių istorija ir mitai: 1700–1800 m., mažytė kopita (mažas puodelis) sukurtas 22% ABV spirituotiems vynams, patvirtintiems chereso prekyboje esantiems kroviniams ir buvo pramintas „doko stikline“. Parvežtas atgal į JK, galiausiai kopitas (taip pat vadinamos tulpėmis) atsirasdavo kiekviename namų ūkyje, kuris gerdavo cheresą, portveiną ar vyną. 1900-ųjų pabaigoje škotų pardavimų bumas. Kadangi tulpėse telpa patogus kiekis spirito vienai porcijai, kitokia, brangi taurė, kurią sukurti ir įgyti platų pripažinimą užtruktų daug laiko, greitai buvo pripažinta nereikalinga, o vyninės tulpės buvo imamos atlikti dvigubą pareigą stipriesiems gėrimams. Gimsta etanolio „nosies patranka“, 40 % ABV 22 % ABV sukurtame stikle, o įrankis sukurtas siekiant palaikyti didėjantį škotų populiarumą. Mokslo akivaizdžiai nėra.
Devintojo dešimtmečio pradžioje godūs stiklo gamintojai iškraipo Tarptautinės standartų organizacijos oficialų vyno degustacijos standartą ISO-3591, beveik tikslią kopijos kopiją, pervadindami jį „ISO viskio stikline“, kad parduotų daugiau stiklo dirbinių. ISO viskio stiklo standarto nėra. Glencairn pristato tulpių darinį, kuris traukia pramonę ir vartotojus, skatinamas spiritinių gėrimų pardavėjų, o „nosies patrankos“ tampa norma. Romo ir kitų stipriųjų gėrimų mėgėjai juos skolinasi iš škotų, o tulpių populiarumas plečiasi. Čia nėra mokslo.
Tulpė – etanolio koncentratorius: Anksti viskio mėgėjai suvokia, kad mažytėje tulpėje gausu etanolio, kepina nosies plaukelius su koncentruoto etanolio aštrumu ir trukdo identifikuoti aromatą. „Nosies patranka“ skatina ieškoti būdų, kaip sumažinti aštrumą.
„Pataisymai“ iš viskio pedagogų apima: (1) įkvėpti per burną ir nosį vienu metu, (2) nesisukti, (3) sklindantys aromatai į nosį prisitaiko prie aštrumo, ir (4) įpilkite šiek tiek vandens. Šios juostelės pataisos tampa gyvybiškai svarbiu tulpių pateisinimo krauju, papildytu aksiomine klaidinga mokslu „Tiny Rim Doctrine“: „Maži ratlankiai surenka visus aromatus, todėl niekas negali išvengti aptikimo“. Tai, kad kas nors ieškojo būdų, kaip sumažinti perteklinį etanolį, yra pakankamai įrodymas, kad ekspertai tai laikė problema; ką geriantys visiškai ignoruoja.
Neapmokytiems šie „pataisymai“ tapo „mokslu“ tik todėl, kad patyrę rinkodaros specialistai, kritikai ir tinklaraštininkai per kelis dešimtmečius tai ne kartą sakė. Galbūt mokslas buvo per daug užsiėmęs analizuoti, kaip stiklo forma gali kontroliuoti aromato profilį, kol mes (Atėjo „Arsilica, Inc.“).
Tačiau kai taikomi tikri moksliniai principai: (1) tuo pačiu metu įkvėpus burną ir nosį, sumažėja kvapo aromato mėginys, (2) be sūkurių = mažai aromatų, (3) plaukiojimas pripratina prie aštrumo, bet negali išvengti etanolio nutirpimo, (4) įpylus vandens, pakyla paviršiaus įtampa, išjungiamas VISAS aromato garavimas, ne tik etanolis. Maži ratlankiai užmaskuoja aromatus, kurie slepiasi už koncentruoto, aštraus etanolio. Visi „pataisymai“ nepadeda susidoroti su etanoliu – tikslaus įvertinimo priešu.
Kitoks stiklas būtų išvengęs šūvių. Priešingai nei „išsuktas rinkodaros mokslas“, „tinklaraštininkų nuomonės mokslas“ ir „papildomas mokslas“, tikros, profesionalios mokslo disciplinos. (jutimų, chemijos, fizikos, elgesio) išsklaidyti mitus, skleisti naudingas žinias ir paversti gerbiamus kritikus tik kita nuomone. Primename posakį, priskiriamą stoikų filosofui Markui Aurelijui: „10 000 vyrų nuomonė nėra vertinga, jei niekas nieko nežino apie šią temą“.
Etanolio problema: Labai lakus etanolis medicinoje priskiriamas anestetikai, nes nutirpdo jutimo receptorių neuronus. Girtuokliai to nežino, nes tirpimas atsiranda neskausmingai, o jį skatina klaidingas mąstymas: „Jei to nematote ar nejaučiate, greičiausiai jo nėra“. 1 ½ uncijos 40 % ABV spirito tulpės viršutinėje dalyje yra 65 % anestezinio etanolio. Likusi dalis yra oro, vandens ir 2-4% charakterio aromatai. Etanolis padidina aptikimo, identifikavimo, atpažinimo slenksčius, lėtina atsako laiką, blokuoja signalus uoslės receptorių neuronams ir sugadina tikslų įvertinimą dėl atitraukto aštrumo. Tai mokslas. Mūsų tyrimai rodo, kad po 4 pauostymo neutralaus spirito iš tulpės, dauguma spirito mėginio aromatų yra neaptinkami arba jų negalima atpažinti, o daugelis aptiktų kvapų negali būti diskriminuojami. (pvz., persikas iš abrikosų, anyžius iš pankolių ir kt.).
Aukščiausia technika: Dėl nežinomų priežasčių mokslinio požiūrio į stiklo dizainą nebuvo iki 2002 m., kai Arsilica pradėjo tyrinėti. Dešimtmečius trunkanti rinkodara tulpes pripažino populiaria stiklo forma pramonėje ir vartotojams, nesąmoningai mokydamas kelias kartas pasikliauti aitraus, anestezuojančio etanolio buvimu, norint patvirtinti spiritą. Tai sudaro sąlygas aukštam ABV lygiui (kas nors statinės stiprumo?) kad sustingtų pojūčiai ir perduotų pirkimo sprendimus pasąmoningiems, įtaigiems rinkodaros specialistams ir nepakartojamai įtakingiems vaizdo įrašams. Etanolio mentalinis rūkas yra puikus ekranas oportunistinei, įkyriai rinkodarai ir fiktyviems teiginiams apie produktą. Potraukis ir etanolio ieškojimas ragaujant spiritą buvo svarbesnis už distiliuotojų amatus ir meną. Tulpės sukūrė girtuoklius, o ne vertintojus. Rinkodaros skatinamas populiarumas gali būti įdomus, bet tai nėra mokslas.
Išvada: Faktai: trumpi, stori, plataus kraštelio akiniai ir besisukantys akiniai suteikia daugiau kvapų, kuriuos reikia užuosti, ir gali sumažinti etanolio kiekį, kad būtų galima geriau įvertinti, todėl aromatais galėsite mėgautis ilgiau, nei greitai išnyksta pirmojo užuodimo atmintis. Dešimtmetį „Arsilica“ atliktų tyrimų paskatino 2012 m. pristatyti jutimo būdu sukurtą NEAT stiklą. Kiti akiniai, pavyzdžiui, plačiaburniai stiklainiai, taip pat šiek tiek palengvina etanolio kvapą. Kad būtų teisingas rekordas, mes taip pat mėgstame etanolį, bet nenorime, kad jis trukdytų vertinti spiritą. Kai kurie ginčys: „Tai yra dvasios dalis“, ir tai yra pagrįsta, kaip ir daugelis subtilių aromatų, kurių nepajuntate per stiprų, nosį stingdantį etanolį.
Tulpės galėjo būti rinkodaros žaidimo viršūnėje, tačiau moksliškai joms labai nepasiseka, nes jie prieštarauja tiksliui spirito įvertinimui. Girtuokliai savo dvasinėje kelionėje susiduria su didele kryžkele; (1) laikykitės tradicinės, ikoniškos, nemoksliškos, neveikiančios tulpės arba (2) imkitės naujos patirties naudodami moderniausią diagnostikos įrankį. Paprasčiau tariant, galite sekti etanolio valdomų gerų laikų vakarėlį arba atrasti dvasią. Jūsų stiklas, jūsų pasirinkimas.
Apie George’ą Manską
George’as yra verslininkas, išradėjas, variklių konstruktorius, įkūrėjas, vyriausiasis tyrimų ir plėtros pareigūnas, įmonės strategijos pareigūnas, generalinis direktorius Arsilica, Inc., užsiimantis jutiminiais alkoholinių gėrimų tyrimais. (2002 m. iki dabar). Jis yra patentuotos NEAT taurės, kelių kitų patentuotų alkoholinių gėrimų taurių alui ir vynui išradėjas, (dar neišleistas). Režisierius nuolatos tyrinėja aromatinių junginių elgesį ir tiksliai nustato nosies aklumo pradžią. George’as yra profesionalus kelių pagrindinių stipriųjų gėrimų konkursų konsultantas, publikuotas MDPI Beverage Journal Paper, pastaruosius penkiasdešimt metų yra daugiau nei septynių skirtingų vyno klubų įkūrėjas arba narys, yra vynų ir stipriųjų gėrimų kolekcionierius, keliavo po pasaulį. , yra įvairių dvasių jutimo seminarų pedagogė ir patarėja.
George F Manska, CR&D, Arsilica, Inc. Inžinierius, NEAT stiklo išradėjas, jutimo mokslų tyrinėtojas, verslininkas.
Misija: Pakeiskite mitus ir dezinformaciją moksline tiesa pasitelkdami vartotojų švietimą.
Susisiekite: george@arsilica.comtelefonas 702 332 7305. Daugiau informacijos: www.theneatglass.com/shop